

Los Angeles tour!

LA2.jpg


Los Angeles! It was hot! But in spite of that, I took a bus 'Foothill transit 480' and went to LA downtown to see Architecture. It's long trip, you know.
When I arriveed at LA, there were so many people. It was Sunday, but I've never seen such a lot of people in downtown. Everybody seemed busy for shopping. I head to Wishire Blvd. and arrive at LACMA first.

LA1.jpg
Buck House(1934) R.M.schindler
LA3.jpg

シンドラーはネウトラとともに20世紀初頭に活躍した建築家。
ライト建築を敬服しながらも、インターナショナルスタイルを
積極的に提案していったアメリカの建築史上でもとても重要な二人。

Salick Health Care Headquarters(1991) Morphosis
LA13.jpg

LA14.jpg


L.A. Eyeworks Store(2002) Neil Denari
LA17.jpg

LA16.jpg


Farmer's Daughter Hotel
LA7.jpg

発見してしまいました☆相当かわいくておしゃれなホテル★Beverly Blvd.に向かう途中で偶然発見!つくりはmotelっぽいけどもうとにかく中に入ってみたくて、フロントのお兄さんに頼んでしまいました。ここについてはまた別に写真載っけようと思います!

LA18.jpg

お昼ご飯を食べたあと、LACMAにむかって歩いていたら、突然の人ごみに侵入!何かと思ったらザ・グローブっていうショッピングエリアでした。ファーマーズマーケットという名所もお隣にあって、ほんとにすごい人!でも最近は本当に買い物欲もなくなってきてお金もセーブしなきゃいけないし、ってことでただふらふら見て回ってると、突然日本人の人に声かけられて、一時間くらいしゃべってたかな。その人は音楽活動しながら語学学校通ってるそうで、アメリカ旅行のこととかいろいろ教えてくれました。こっちはこっちで最近の日本のこととか話して。日本で地震あってるの知らないって!でも、その人と話したのがカリフォルニアの人種の多さ。英語ほんとに身につけたかったら中部にいくべきだよねっていうのはほんとです 笑

夕方、帰る途中に写真を撮ったら夕焼けのせいか、カメラの調子がおかしいのか、
なんだかきれいな色に写真が撮れたので載せます。
Wilshire Blvd. 沿いの建築たちです。
LA21.jpg


帰り!友達と合流してyoshinoyaで晩ご飯☆実はこっちで吉野家初挑戦で
やっと食べたあって感じです。普通においしかった☆

>sumi

Thank you for your comment! I wanna record memories with you on this blog too! Let's plan the trip we were talking about last time☆ We, I and Anita, welcome any time when you are free!

hiii Yoko!!

yoko! hi, how are you? Great page you have here! hehe...hope you are doing good, and glad I can read about your days here...^^* see you soon I hope!
非公開コメント

プロフィール

l_rosso

  • Author:l_rosso
  • My tracks since 2005
    How I'm going to be.
    Go straight.
    Move on.
最近の記事
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク
